Turkistuottajat Oyj:s namn ändras till Saga Furs Oyj

Pressmeddelande 7.7.2011

Vid sitt möte i dag har Turkistuottajat Oyj:s styrelse beslutat sammankalla en extraordinarie bolagsstämma den 13.9.2011 för att besluta om en ändring av bolagets firma till Saga Furs Oyj. Patent- och registerstyrelsen har redan registrerat namnet Saga Furs som bolagets bifirma vid sidan av den nuvarande bifirman Finnish Fur Sales.

Namnändringen är nästa skede i den process som bolaget informerade om i sitt senaste börsmeddelande den 10.6.2011. Äganderätten till Saga Design Center- fastigheten samt Saga- varumärkena övergick då från andelslaget Saga Furs of Scandinavia till bolaget. Bakgrunden till namnändringen är en vilja att förtydliga bolagets identitet och en förstärkning av varumärket Saga. En sammanslagning av auktions­verksamheten samt produktutvecklings- och modekunnandet under varumärket Saga Furs hjälper bolaget att allt bättre utnyttja det värde som har ackumulerats i varumärket under tiotals år.

Tilläggsinformation: Informations- och samhällsansvarsdirektör Päivi Mononen-Mikkilä, tel. 050 5120 322