EXTRA BOLAGSSTÄMMA I AB SAGAX

AB Sagax (publ) har hållit extra bolagsstämma den 10 november 2020. Med anledningen av den fortsatta spridningen av coronaviruset och myndigheternas föreskrifter/råd om undvikande av sammankomster genomfördes den extra bolagsstämman endast genom poströstning och således utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud eller utomstående.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om extra utdelning till innehavare av stamaktie av serie A och serie B om 0,65 kronor per stamaktie av serie A och serie B. Avstämningsdag för utdelning på stamaktier av serie A och serie B fastställdes till den 12 november 2020. Utdelningen beräknas kunna utbetalas genom Euroclear Sweden ABs försorg den tredje vardagen efter avstämningsdagen.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 30 september 2020 till 3 565 000 kvadratmeter fördelat på 698 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 10 november 2020 kl. 12.15.