KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I AB SAGAX

- Vid dagens extra bolagsstämma beslutades om att godkänna styrelsens beslut om företrädesrättsemission av preferensaktier om 272 Mkr för bolagets aktieägare. - Bolagsstämman beslutade även att godkänna styrelsens beslut om en övertilldelningsoption om 100 Mkr i form av en riktad nyemission av preferensaktier. - Avstämningsdag för erhållande av teckningsrätter är 10 mars. Handel i teckningsrätterna pågår under perioden 12 till 23 mars.

Vid dagens extra bolagsstämma i AB Sagax beslutades att godkänna styrelsens beslut av den 14 februari 2010 om nyemission av preferensaktier med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Avstämningsdag för fastställandet av vilka aktieägare som är berättigade att teckna nya preferensaktier i företrädesemissionen är den 10 mars 2010. För det fall inte samtliga nya aktier tecknas med företrädesrätt ska styrelsen, inom ramen för emissionens högsta belopp, besluta om fördelning av aktier som inte tecknats med företrädesrätt. Teckning av aktier med företrädesrätt ska ske genom kontant betalning under tiden från och med den 12 mars 2010 till och med den 26 mars 2010. Teckning av aktier utan företrädesrätt ska ske genom teckning på teckningslista under tiden från och med den 12 mars 2010 till och med den 26 mars 2010. Bolagsstämman beslutade även att godkänna styrelsens beslut av den 14 februari 2010 om en riktad nyemission av preferensaktier. Beslutet innebär att bolagets aktiekapital ökar med högst 20 000 000 kr, genom nyemission av högst 4 000 000 preferensaktier. Rätt att teckna nya aktier ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma allmänheten i Sverige samt institutionella investerare i och utanför Sverige, inkluderande de som utnyttjat teckningsrätter i företrädesemissionen. Teckning av aktier ska ske genom teckning på teckningslista under tiden från och med den 12 mars 2010 till och med den 26 mars 2010. Teckningskursen har fastställts till 25 kr per preferensaktie. Anmälan om teckning av preferensaktier sker i enlighet med instruktioner i prospektet som offentliggörs den 10 mars 2010. Besök gärna Sagax webbplats: www.sagax.se.