KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I AB SAGAX

• Vid dagens extra bolagsstämma beslutades om att godkänna styrelsens förslag att preferensaktier, som styrelsen emitterar med stöd av bemyndigande från årsstämman 2012, skall berättiga till utdelning under perioden intill årsstämman 2013.
  • Avstämningsdagar för utdelning på nyemitterade preferensaktier är den 28 december 2012 och den 28 mars 2013.

Vid dagens extra bolagsstämma i AB Sagax beslutades att godkänna styrelsens förslag om vinstutdelning i enlighet med vad som stipuleras i bolagsordningen för de nya preferensaktier som styrelsen emitterar med stöd av bemyndigande från årsstämman 2012. Av den av årsstämman beslutade utdelningen om 2,00 kronor per befintlig preferensaktie kvarstår vid tidpunkten för den extra bolagsstämman ett belopp om 1,00 krona per befintlig preferensaktie att utbetalas. Extra bolagsstämma har därför beslutat, i enlighet med styrelsens förslag, att vinstutdelning skall betalas ut även för nyemitterad preferensaktie som registreras efter årsstämman den 4 maj 2012 och att utdelning om 1,00 krona per nyemitterad preferensaktie med utbetalning kvartalsvis om 0,50 kronor per nyemitterad preferensaktie skall genomföras. Som avstämningsdagar för utdelning på nyemitterade preferensaktier beslutade extra bolagsstämma i enlighet med styrelsens förslag, i överensstämmelse med bolagsordningen och av årsstämman beslutade avstämningsdagar för utdelning på befintliga preferensaktier, fredagen den 28 december 2012 och torsdagen den 28 mars 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 30 september 2012 till 1 161 829 kvadratmeter fördelat på 135 fastigheter. AB Sagax är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap (symbol SAGA A och SAGA PREF). Mer information finns på www.sagax.se.

Ovanstående information är sådan som AB Sagax (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 11.00 den 12 december 2012.