SAGAX AVTALAR OM FÖRVÄRV AV FASTIGHETER I NEDERLÄNDERNA FÖR 191 MKR

Sagax har genom tre separata transaktioner avtalat om förvärv av tre fastigheter belägna i Nederländerna. Den sammanlagda investeringen uppgår till motsvarande 191 miljoner kronor.

Fastigheterna omfattar en uthyrningsbar area om 32 200 kvadratmeter huvudsakligen bestående av lokaler för lager och lätt industri. Det årliga hyresvärdet uppgår till 20 miljoner kronor. Hyresavtalens genomsnittliga återstående löptid uppgår till 5,2 år. Uthyrningsgraden uppgår till 100 %.

Tillträde beräknas ske under tredje och fjärde kvartalet 2018 efter erhållande av sedvanliga myndighetstillstånd.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 30 juni 2018 till 2 670 000 kvadratmeter fördelat på 498 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se.