SAGAX EMITTERAR FEMÅRIGT OBLIGATIONSLÅN I EURO

Sagax har emitterat ett icke säkerställt femårigt obligationslån om EUR 60 miljoner inom ett rambelopp om EUR 150 miljoner. Obligationslånet löper till 2019 med en rörlig ränta om EURIBOR (6 månader) + 3,20 procentenheter.

Ett obligationslån i euro diversifierar bolagets finansieringskällor och kommer att användas till allmänna verksamhetsändamål, investeringar och fastighetsförvärv. Obligationslånet har riktats till institutionella investerare och kommer att noteras på NASDAX OMX Stockholm.

Kommentar av David Mindus, verkställande direktör, Sagax:

-       ”Genom en emission i euro breddar Sagax sin investerarbas samtidigt som valutaexponeringen reduceras vilket är i linje med bolagets strategiska målsättning”

Nordea Markets har varit finansiell rådgivare till Sagax i obligationsemissionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 december 2013 till 1 336 000 kvadratmeter fördelat på 141 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 mars 2014 kl. 16.30.