SAGAX FÖRSTÄRKER ORGANISATIONEN

Sagax har anställt Anders Tägt som finanschef. Anders tillträder sin tjänst den första augusti och kommer närmast från Doughty Hanson Real Estate  där han varit chef för den nordiska verksamheten.

Anders har mångårig erfarenhet av den nordiska fastighetsmarknaden och har tidigare innehaft anställningar som bland annat Senior Director på Hypo Real Estate Bank, General Manager för Rheinische Hypotheken Bank samt ansvarig för Enskilda Property Funds på Enskilda Securities.

Kommentar av David Mindus, verkställande direktör, Sagax:

- "Vi känner Anders väl.  Anders har mångårig erfarenhet av fastighetsfinansiering och fastighetstransaktioner. Rekryteringen är ett led i att löpande utveckla Sagax organisation i takt med verksamhetens tillväxt".

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 mars 2010 till 952 000 kvadratmeter fördelat på 116 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap (symbol SAGA och SAGA PREF). Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 juni 2010 kl. 15.00.