SAGAX FÖRVÄRVAR FEM FASTIGHETER I HELSINGFORS

Sagax har idag avtalat om förvärv av fem fastigheter i Helsingfors. Samtliga fastigheter är belägna nära Helsingfors flygplats och cirka 30 minuter från centrala Helsingfors. Fastigheterna utgörs av lokaler för lager och lätt industri och omfattar sammanlagt 100 000 kvadratmeter friköpt markarea och 34 000 kvadratmeter uthyrningsbar area. Sagax investering uppgår till cirka 190 miljoner kronor.

Tillträde kommer att ske i början av fjärde kvartalet.

Kommentar av David Mindus, verkställande direktör, Sagax:

-       ”Fastigheterna kompletterar Sagax befintliga portfölj i Helsingfors väl. Vi bedömer att Helsingfors har goda förutsättningar för långsiktig tillväxt och att fastigheterna har attraktiva mikrolägen. Investeringen kommer att bidra till Sagax förvaltningsresultat och löpande kassaflöde.”

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 30 juni 2013 till 1 306 000 kvadratmeter fördelat på 139 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 augusti 2013 kl. 10.15.