• Sagax/

SAGAX HAR SLUTFÖRT FÖRTIDA FÖRLÄNGNING AV 65 % AV KONCERNENS RÄNTEBÄRANDE SKULDER

Sagax pressmeddelade den 15 oktober 2012 en överenskommelse om en förtida förlängning av en lånefacilitet om 4 300 miljoner kronor genom accept av ett så kallat ”Offer Letter”. Transaktionen förutsatte uppfyllande av standardvillkor och slutlig dokumentation. Samtliga villkor har nu uppfyllts. Transaktionen har därmed slutförts och faciliteten trätt ikraft.

Faciliteten är Sagax enskilt största kreditfacilitet och motsvarar 65 % av koncernens räntebärande skulder. Facilitetens löptid har förlängts till 2018. Faciliteten tillhandahålls av Deutsche Pfandbriefbank AG i SEK och EUR. Genom faciliteten förlängs Sagax kapitalbindning vilket minskar koncernens finansiella risk.

För ytterligare information, vänligen kontakta David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 30 september 2012 till 1 161 829 kvadratmeter fördelat på 135 fastigheter. AB Sagax är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap (symbol SAGA A och SAGA PREF). Mer information finns på www.sagax.se.

Ovanstående information är sådan som AB Sagax (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 10.45 den 20 december 2012.