SAGAX HYR UT 6 300 KVADRATMETER

- Sagax har tecknat hyresavtal med Luthman Scandinavia omfattande 6 300 kvadratmeter. - Uthyrningen omfattar lagerlokaler med tillhörande kontor. - Uthyrningen omfattar lokaler som blir vakanta i slutet av 2009.

Sagax har 2009-10-09 tecknat hyresavtal med Luthman Scandinavia AB avseende uthyrning av 6 300 kvadratmeter lager- och kontorslokaler i fastigheten Söderbymalm 7:49 i Haninge. Uthyrningen omfattar 90 % av fastighetens totala uthyrningsbara area och utgörs av lokaler som kommer att tomställas när den nuvarande hyresgästen avflyttar i slutet av 2009. I samband med nyuthyrningen kommer Sagax att genomföra en uppgradering och anpassning av lokalerna inför inflyttningen under andra kvartalet 2010. Hyresavtalet har en löptid om 5 år. Luthman Scandinavia är den ledande grossisten i norden inom musikinstrument och professionell ljudutrustning. Luthman Scandinavia omsatte cirka 300 miljoner kronor föregående år. Bolaget ingår i koncernen Music Retail Holding som omsatte cirka 850 miljoner kronor under 2008. Kommentar av David Mindus, verkställande direktör, Sagax: - "Trots att hyresmarknaden försvagats under det senaste året märker vi ett fortsatt intresse för våra lager- och produktionslokaler i Stockholm. Denna lokal hyrdes exempelvis ut på nytt innan den blivit vakant. Hyresnivån är oförändrad mot tidigare hyresgäst. Hyresnivån är generellt sett stabil för vårt segment, lager- och industrifastigheter."