SAGAX INTRESSEFÖRETAG SÖDERPORT RENODLAR

Söderport Fastigheter AB, vilket Sagax äger 50/50 med Hemfosa Fastigheter AB, säljer fastigheter omfattande 32 500 kvadratmeter till Carlqvist Bil Aktiebolag ur det bestånd av bilprovningsfastigheter som Söderport förvärvade 2012.

Försäljningen sker via bolag och är i linje med den strategi som aviserades i samband med förvärvet av beståndet. Underliggande fastighetsvärde är 146 miljoner kronor.

Försäljningen avser samtliga fastigheter i ett geografiskt begränsat område med tyngdpunkt i Småland och Västergötland. Tillträde sker i mitten av april.

Kommentar av David Mindus, verkställande direktör, Sagax:

-       ”Vi har sålt en geografiskt avgränsad del av vårt bilprovningsbestånd vilket är i linje med strategin att fokusera portföljen till våra kärnmarknader."

För ytterligare information, vänligen kontakta David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 december 2012 till 1 159 000 kvadratmeter fördelat på 134 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap (symbol SAGA A och SAGA PREF). Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 februari 2013 kl. 13.20.