SAGAX INVESTERAR 437 MKR GENOM 7 TRANSAKTIONER

Sagax har genom 7 separata transaktioner förvärvat 22 fastigheter för motsvarande 437 miljoner kronor, varav 58 % är hänförligt till Nederländerna, 23 % till Madrid, 15 % till Finland och 4 % till Paris. Den uthyrningsbara arean uppgår till 50 400 kvadratmeter huvudsakligen bestående lokaler för lager- och industriändamål.

Årshyran uppgår till motsvarande 36 miljoner kronor. Uthyrningsgraden uppgår till 100 % och hyresavtalens genomsnittliga återstående löptid uppgår till 5,0 år.

Av förvärven har motsvarande 369 miljoner kronor tillträtts under det tredje kvartalet 2021. Återstående 68 miljoner kronor beräknas tillträdas under det fjärde kvartalet 2021.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 30 juni 2021 till 3 615 000 kvadratmeter fördelat på 693 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se.