• Sagax/

SAGAX INVESTERAR 760 MILJONER KRONOR I EN TERMINAL- OCH LAGERPORTFÖLJ I SPANIEN

Sagax har förvärvat en fastighetsportfölj med 19 fastigheter i Spanien för motsvarande 760 miljoner kronor. Fastigheterna omfattar en uthyrningsbar area om 90 300 kvadratmeter bestående av lokaler för terminal- och lagerändamål. Fastigheterna är fördelade över Spanien och är belägna i väletablerade lägen i respektive delmarknad.

Årshyran uppgår till motsvarande 59 miljoner kronor. Uthyrningsgraden uppgår till 100 % och hyresavtalens genomsnittliga återstående löptid till 3,7 år. Hyresavtalen är så kallade
triple net, vilket innebär att hyresgästerna svarar för samtliga drifts- och underhållskostnader i tillägg till hyran.

Tillträde har skett idag. Förvärvet kommer att redovisas i Sagax segment Spanien.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 – 545
 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav per 30 juni 2023 uppgick till 3
 979 000 kvadratmeter fördelat på 773 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se.