• Sagax/

SAGAX OFFENTLIGGÖR PROSPEKT OCH NOTERAR OBLIGATIONER PÅ NASDAQ OMX STOCKHOLM

Den 16 mars 2012 offentliggjorde Sagax att bolaget emitterat ett icke säkerställt femårigt obligationslån om 350 miljoner kronor. Därefter har Sagax styrelse upprättat ett prospekt avseende inregistrering av obligationerna emitterade under obligationslånet för handel på Företagsobligationslistan vid NASDAQ OMX Stockholm AB.

Finansinspektionen har idag meddelat att prospektet för obligationslånet har godkänts. Ansökan om att inregistrera obligationerna för handel på Företagsobligationslistan vid NASDAQ OMX Stockholm AB har lämnats in och första dag för handel med obligationerna är beräknad till omkring den 19 juni 2012.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form på Sagax (www.sagax.se) och Finansinspektionens (www.fi.se) respektive webbplatser samt på begäran i pappersform på Sagax huvudkontor, Engelbrektsplan 1, 6tr, 114 34 Stockholm.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 31 mars 2012 till 1 137 000 kvadratmeter fördelat på 132 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap (symbol SAGA A och SAGA PREF). Mer information finns på www.sagax.se.

VIKTIG INFORMATION

INREGISTRERINGEN AV OBLIGATIONERNA FÖR HANDEL PÅ FÖRETAGSOBLIGATIONSLISTAN VID NASDAQ OMX STOCKHOLM AB UTGÖR INTE TILL NÅGON DEL ETT ERBJUDANDE FRÅN SAGAX OM TECKNING ELLER FÖRVÄRV AV OBLIGATIONERNA UTAN ÄR EN DEL AV VILLKOREN FÖR OBLIGATIONSLÅNET.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 juni 2012 kl. 14.50.