SAGAX VALBEREDNING HAR UTSETTS

I enlighet med beslut på Sagax årsstämma 2012 har Sagax styrelseordförande tagit kontakt med de tre röstmässigt största aktieägarna per den 30 september 2012 och en valberedning har därefter utsetts. I enlighet med årsstämmobeslutet skall den utgöra valberedning för tiden intill dess att ny valberedning utsetts enligt mandat från nästa årsstämma.

Valberedningen har följande sammansättning:

Björn Alsén, som representant för David Mindus med bolag.
Erik Salén, som representant för familjen Salén med bolag.
Håkan Engstam, som representant för M2 Capital Management AB.
Göran E Larsson, styrelseordförande i AB Sagax.

Sagax årsstämma 2013 äger rum den 7 maj 2013. Valberedningen kan kontaktas via Sagax växel, 08-545 83 540.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 30 september 2012 till 1 162 000 kvadratmeter fördelat på 135 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap (symbol SAGA A och SAGA PREF). Mer information finns på www.sagax.se.

Informationen är sådan som AB Sagax (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 oktober 2012 kl. 16.30.