VALBEREDNINGENS FÖRSLAG TILL STYRELSELEDAMÖTER I AB SAGAX

- Valberedningen föreslår utökning av styrelsen med två ledamöter. - Valberedningen föreslår omval av samtliga styrelseledamöter. - Valberedningen föreslår nyval av Johan Cederlund och Ulrika Werdelin. - Valberedningen föreslår omval av Göran E Larsson som styrelsens ordförande.

Valberedningen i Sagax har utsetts i enlighet med årsstämmans beslut och består av Björn Alsén som representant för David Mindus med bolag, Erik Salén som representant för familjen Salén med bolag, Håkan Engstam som representant för M2 Capital Management AB och Göran E Larsson, styrelseordförande i Sagax. Valberedningen föreslår omval av nuvarande ledamöter Göran E Larsson, Staffan Salén, Johan Thorell, Filip Engelbert samt David Mindus samt nyval av Johan Cederlund och Ulrika Werdelin. Till styrelsens ordförande föreslås omval av Göran E Larsson. Johan Cederlund, född 1970, är bosatt i Stockholm. Sedan årsskiftet är Johan verksam som ordförande i industri- och handelsgruppen Lotorp. Dessförinnan var Johan advokat och sedan 1999 delägare på Advokatfirman Vinge med inriktning på företagsförvärv, finansiering och aktiemarknad. Johan är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och jur. kand. från Stockholms Universitet. Ulrika Werdelin, född 1969, är bosatt i London och har tidigare under lång tid varit verksam inom Goldman Sachs, bland annat som Managing Director på Goldman Sachs International och som Chief Operating Officer i Europa för Goldman Sachs Principal Investment Area, den division inom Goldman Sachs som driver Goldman Sachs Capital Partners och Goldman Sachs Mezzanine Partners fonder. Ulrika är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.