Inbjudan till första "yxhugget - spadtaget" till Hälgeland!

Report this content

Lars Mortimers kända seriefigur Hälge ska få ett eget upplevelseland "Hälgeland" som kommer att byggas upp och bli en del i temaparken Tomteland i Mora.

Med anledning av detta vill vi inbjuda till första spadtaget och en pressinformation torsdagen den 4 november kl. 13.00, som äger rum på Tomteland i Mora.

Författaren Lars Mortimer kommer att finnas på plats tillsammans med konstnären Stefan Karlsson, Camilla Collett Platschef Tomteland samt Torbjörn Wallin VD/Koncernchef för Grönklittsgruppen där Tomteland ingår.

Svar om deltagande önskas senast onsdag den 3 november kl 12.00 till camilla.collett@tomteland.se

Önskar ni ytterligare information? Kontakta Camilla Collett, Platschef Tomteland, 0250-287 73 eller 073-324 24 52, camilla.collett@tomteland.se eller Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 0250-462 71 eller 070-649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Tomteland är en Temapark inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följanden anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen