Inbjudan till Tomtens bröllop!

Report this content

Ett Tomtebröllop är en världsunik företeelse. Det finns ju bara en Jultomte och han gifter sig bara en gång i sitt månghundraåriga liv. Den 3 -5 december är det Tomtebröllop och Julfestival i dagarna tre på Tomteland i Mora!

Tomtar gifter sig alltid i dagarna tre och alltid utomhus i skymningen så också i detta fall. Varje eftermiddag under Julfestivalen kommer bröllopscermonin att gå av stapeln. I skenet av facklor och torgeldar och till specialskriven musik kommer gäst paraden med Kung Bore och Vinterdrottningen i täten därefter syns skogstomtar och Trollkungen med följen. När alla skogsväsen anlänt kommer självaste Tomten flankerad av sina tomtenissar. Sist anländer Tomtemor med brudfölje till tonerna av Tomtemors alldeles speciella brudmarsch...

Härmed är du och dina medarbetare hjärtligt välkomna att närvara vid Bröllopspremiären den 3 december.

Kl. 13.00 Tomtens parad följt av press och förhandsinformation Vid denna information inför bröllopet kommer det också finnas möjlighet till intervjuer med Tomten. Närvarande är också Tomtemor med gäster bland andra julprofilen Arne Weise, som genom åren har blivit ett med det svenska julfirandet och kommer självklart att följa firandet av bröllopet och den stora Julfestivalen på plats i Tomteland.

Kl.15.00 Tomtens och Tomtemors bröllop med musik och ett storslaget bröllopsfyrverkeri av Lars Johannesson flerfaldig svensk mästare i fyrverkeri och medverkande i vinnarlaget i VM i Hannover 2010.

Önskar ni ytterligare information? Kontakta Camilla Collett, Platschef Tomteland, 0250-287 73 eller 073-324 24 52, camilla.collett@tomteland.se eller Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 0250-462 71 eller 070-649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Tomteland är en Temapark inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen

Taggar: