Seminarium: Hur kan vi validera elkompetens?

Report this content

26 maj kommer Bernt Lahtinen till kunskapsnätverket och pratar om hur vi kan validera elkompetens. Bernt är projektledare på Elbranschens Centrala Yrkesnämnd (ECY).

Vi ser idag en stor brist på arbetskraft inom energibranschen. Personalbrist och ökat inflöde av personer från andra länder ställer ökade krav på att kunna validera elkompetens. Hur har ECY löst problemet?

Gå med i kunskapsnätverket och ta del av våra seminarier!

Seminarierna i kunskapsnätverket SÄKER ENERGIMILJÖ sker digitalt, alltid på en fredag 09:30-10:30. Kunskapsnätverket är öppet för dig som arbetar med arbetsmiljö och elsäkerhet. Syftet är att bidra till ett aktivt utbyte av erfarenheter och lärande i branschen som i slutänden kan skapa säkrare arbetsplatser. Medlemskapet är kostnadsfritt.

Ansök här

Kommande seminarier:
Detta är vårens sista seminarium. Höstens program lanseras inom kort.

Kontakt:
Patrik Hammar, ansvarig för kunskapsnätverk och Open Source
patrik.hammar@peritum.se
010-333 38 21

SÄKER ENERGIMILJÖ arbetar för att skapa säkra, effektiva arbetsplatser i energibranschen. I samarbete med branschens aktörer samlar vi kunskap och utvecklar tjänster som skapar handlingskraft och trygghet. Tillsammans driver vi utvecklingen framåt och gör skillnad.
En del av Peritum AB.

Taggar: