Söndag på Säkerhetspolitiskt sommartorg: säkerhetspolitiskt försnack med miljöpartiet

Report this content

Vad är säkerhet? Hur ser vårt försvars- och säkerhetspolitiska läge ut? Vilka är utmaningarna? Hur kan Sverige bidra till fred och säkerhet i vår omvärld? Varje dag före partiledartalen snackar partierna säkerhetspolitik och diskuterar aktuella händelser på Säkerhetspolitiskt sommartorg.

På söndag är det miljöpartiets Bodil Ceballos som frågas ut av Christoffer Burnett-Cargill, Svenska Freds och Petra Tötterman Andorff, IKFF.

Plats: Antons, Restaurang Hamnplan 5, i hörnet Hamnsplan/Cramérgatan
Tid: 18.15-18.45, söndag 3 juni

För mer info: www.sommartorg.se eller Malin Nilsson, projektledare för Säkerhetspolitiskt sommartorg, telefon 070-763 48 53, malin.nilsson@svenskafreds.se

Säkerhetspolitiskt sommartorg är en gemensam satsning av 14 organisationer med syfte att föra säkerhetspolitiska samtal med ett brett deltagande under Almedalsveckan. 2011 arrangeras torget för fjärde gången. Seminarierna hålls i centrala Visby, bara ett stenkast från Stora scenen. Adressen är ”Antons”, Restaurang Hamnplan 5, i hörnet Hamnplan/Cramérgatan.