98% har accepterat Sälen*s bud på Hemsedal

Report this content

98% har accepterat Sälen*s bud på Hemsedal Skisenter AS * Aktieägare i Hemsedal Skisenter med innehav motsvarande 98% av aktierna har accepterat Sälen*s erbjudande. * Hemsedal Skisenter AS ingår i Sälen*-koncernen sedan den 1 april 2000. * Förvärvslikviden utgörs dels av 99.351 nya aktier, dels av 101 miljoner NOK kontant. * Extra bolagsstämma i Sälen* beslutade idag att emittera aktier till aktieägarna i Hemsedal Skisenter. SälenStjärnan AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholms Fondbörs OTC-lista, har som tidigare offentliggjorts, lämnat ett villkorat erbjudande att förvärva samtliga aktier i Hemsedal Skisenter AS. Erbjudandet har inneburit att Hemsedals aktieägare kunnat välja mellan att antingen erhålla kontant betalning eller betalning i form av nyemitterade B-aktier i Sälen*. Aktieägare motsvarande 98% av aktierna i Hemsedal har accepterat Sälen*s erbjudande och Hemsedal Skisenter ingår i koncernen sedan den 1 april 2000. Förvärvslikviden utgörs av 101 miljoner NOK och 99.351 nyemitterade B-aktier i Sälen*, vilket motsvarar en total likvid om ca 111 miljoner SEK. Vid dagens extra bolagsstämma i Sälen* beslutades att emittera de aktier som krävs för förvärvet av Hemsedal. För ytterligare information: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel: +46 280 880 80 Magnus Sjöholm, koncerncontroller Tel: +46 280 880 90 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00660/bit0002.pdf