Sälen*s förvärv av Åre-Vemdalen fortskrider planenligt

Report this content

SÄLEN*S FÖRVÄRV AV ÅRE-VEMDALEN FORTSKRIDER PLANENLIGT SälenStjärnan AB (publ) offentliggjorde den 26 september 1999 en överens- kommelse med Investment AB Bure om förvärv av Bure P & L AB som äger samtliga aktier i Åre-Vemdalen AB. Förvärvet villkorades av genomförd due diligence, konkurrensmyndigheters godkännande samt beslut av ordinarie bolagsstämma i Sälen* att genomföra en riktad nyemission på 2.450.000 aktier av serie B till Investment AB Bure. Genomförd due diligence SälenStjärnan AB (publ) har genomfört finansiell och legal due diligence av Åre-Vemdalen AB. Förvärvsvillkoret avseende due diligence har därmed uppfyllts. Konkurrensmyndigheters godkännande Undersökningar har utvisat att förvärvet inte är anmälningspliktigt till konkurrens-verket. Krav på godkännande föreligger därmed ej längre. Ordinarie bolagsstämmans beslut Ordinarie bolagsstämma i Sälen* hålls lördagen den 11 december 1999. Aktieägare motsvarande ca 90% av rösterna har förbundit sig att rösta för att genomföra en riktad nyemission på 2.450.000 aktier av serie B till Investment AB Bure. I den totala köpeskillingen för Åre-Vemdalen AB ingår även en kontantlikvid på 70 Mkr. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, Verkställande direktör, tfn 0280-880 80. Magnus Sjöholm, Koncerncontroller, tfn 0280-880 90. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/01/19991201BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/01/19991201BIT00490/bit0002.pdf