Beslut fattat om namnbyte till SkiStar

Beslut fattat om namnbyte till SkiStar * En extra bolagsstämma i SälenStjärnan beslutade enhälligt om namnbyte till SkiStar. * Hotell och restauranger i Vemdalen utarrenderas. * Åre och Vemdalen blir separata verksamhetsområden direkt under SkiStar. Vid dagens extra bolagsstämma beslutades att namnändra SälenStjärnan AB (publ) till SkiStar AB (publ), i enlighet med styrelsens förslag. Bakgrunden till beslutet är koncernens geografiska expansion. I samband med stämmans beslut togs den nya hemsidan - www.skistar.com - i bruk. SkiStars kortnamn, på t ex text-TV, blir från och med den 12 september Skis. Från och med den 1 september 2001 har arrendekontrakt för hotell och restauranger i Vemdalen överlåtits till en annan operatör. Åtgärden är ännu ett steg i koncentrationen mot koncernens kärnverksamhet. Överlåtna verksamheter i Vemdalen omsatte förra verksamhetsåret 34 MSEK. Sedan förvärvet av Åre-Vemdalen år 2000 har Vemdalen varit dotterbolag i Åre-Vemdalen-koncernen. Bolagen rapporterar sedan den 1 september 2001 var för sig direkt till moderbolaget SkiStar. SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef Tel +46-280-880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/11/20010911BIT00720/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/11/20010911BIT00720/bit0001.pdf