Förslag till val av styrelseledamöter i SälenStjärnan

Förslag till val av styrelseledamöter i SälenStjärnan Inför ordinarie bolagsstämma den 9 december har ordföranden Sören Rung undanbett sig omval. Bolagets nomineringskommitté lämnar följande förslag · Till ny ledamot föreslås Mats Qviberg, verkställande direktör i Investment AB Öresund · För övriga ledamöter föreslås omval Bolagets nomineringskommitté bestående av Sören Rung, Mats Paulsson, Jonas Wahlström och Knekt Mats Olofsson föreslår således omval av Per-Henrik Berthelius, Per Erlandsson, Bo Forsén, Olof Larsson, Erik Paulsson, Mats Paulsson, Thorvald Sverdrup och Jonas Wahlström samt nyval av Mats Qviberg som ordinarie ledamöter i SälenStjärnans styrelse. Utöver dessa ledamöter tillkommer de som kan komma att utses enligt lagen om styrelserepresentation för de privatanställda. Vidare föreslås att arvodet ska vara oförändrat från föregående år och således utgå med totalt 390.000 SEK, att fördela på sätt styrelsens beslutar. Förslagen stöds av aktieägare företrädande ca 79% av bolagets röster. SälenStjärnan AB (publ), vars B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör tel +46 280 880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef tel +46 280 880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/30/20001130BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/30/20001130BIT00360/bit0002.pdf