Ordinarie bolagsstämma i SälenStjärnan AB

Ordinarie bolagsstämma i SälenStjärnan den 9 december 2000 Utdrag ur verkställande direktörens anförande Verksamhetsåret 1999/2000 var händelserikt. Åre-Vemdalen kom in i koncernen från 1 januari 2000 och norska Hemsedal Skisenter ingår i koncernen sedan 1 april 2000. SälenStjärnan har därmed mer än fördubblat omsättningen och stärkt positionen som ett av Europas ledande skidortsföretag. Genom geografisk diversifiering ser vi i dagarna positiva effekter som möter Sälens något snöfattiga inledning på säsongen. Åre har just öppnat, Vemdalen har haft en bra försäsong och Hemsedal sätter nya rekord med en mycket bra snösituation. Vi har påbörjat ett program som på ett par års sikt väsentligen ska höja lönsamheten på våra skidorter. Ett starkt bokningsläge, som är 14% bättre än vid motsvarande tid föregående år, och hög konsumtion i Sverige ger förutsättningar för en bra vinter-säsong 2000/2001. Beslut fattade vid stämman Vid ordinarie bolagsstämma togs följande beslut: att aktieutdelning lämnas med 3:00 SEK per aktie (3:00), att omvälja Mats Paulsson, Erik Paulsson, Jonas Wahlström, Bo Forsén, Olof Larsson, Per-Henrik Berthelius, Per Erlandsson och Thorvald Sverdrup som ordinarie styrelseledamöter, att nyvälja Mats Qviberg, verkställande direktör på Investment AB Öresund, som ordinarie styrelseledamot, att styrelsearvodet ska vara oförändrat (390 TSEK), att styrelsen bemyndigas att besluta om förvärv och överlåtelse av egna aktier. Konstituerande styrelsemöte Vid konstituerande styrelsemöte valdes Erik Paulsson till ordförande efter Sören Rung, som undanbett sig omval i styrelsen. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör tel +46 280 880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef tel +46 280 880 90 SälenStjärnan AB (publ), vars B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/09/20001209BIT00010/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/09/20001209BIT00010/bit0004.pdf