Sälen* ökar bäddkapaciteten och arrenderar ut hotell- och restaurangverksamheter Åre har skrivit förmedlingsavtal på ytterligare 350 bäddar varefter antalet bäddar som förmedlas av koncernen i Åre uppgår till nära 6.000 st. I Hemsedal tillkommer genom externa investorer ca 500 nya turistbäddar till kommande vintersäsong. För att renodla verksamheten ytterligare i Sälen kommer Sälens Högfjällshotell från den 1 september 2000 att arrenderas ut. Samtliga backrestauranger i Åre arrenderas ut till en extern aktör till kommande vintersäsong. SälenStjärnan AB (publ), vars B-aktier är noterade på OM Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. Åre har till den kommande vintersäsongen skrivit förmedlingsavtal på ytterligare 350 bäddar. Den totala bäddvolym som därmed förmedlas av koncernen i Åre uppgår till nära 6.000 st. I den norska skidanläggningen Hemsedal tillkommer ca 500 nya bäddar till kommande säsong. De nya bäddarna byggs och ägs av externa investorer. Sälen*s målsättning är att långsiktigt öka bäddkapacitet och komfort i skidanläggningarna. Som ett steg i arbetet med att fokusera på kärnverksamheter med höga marginaler har hotell- och restaurangverksamheter arrenderats ut. I Sälen arrenderas Sälens Högfjällshotell ut till en extern operatör. Hotellet kommer att utarrenderas från den 1 september 2000. I Åre har samtliga backrestauranger utarrenderats till den kommande säsongen. Renodlingen av verksamheten kommer att fortsätta. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncerncontroller Tel +46-280-880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000830BIT00650/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000830BIT00650/bit0002.pdf