SälenStjärnan AB (publ) Tremånadersrapport 1 september - 30 november 2000

Tremånadersrapport 1 september - 30 november 2000 * Omsättningen uppgick till 20 MSEK (10 MSEK och pro forma 20 MSEK) och resultatet före skatt uppgick till -87 MSEK (-43 MSEK och pro forma -84 MSEK). Periodens resultat är negativt på grund av att huvuddelen av intäkterna inflyter under vinterperioden december - april. * Arbetet med Åre-Vemdalen och Hemsedal Skisenter, som förvärvades under föregående verksamhetsår, går planenligt. * Bokningsläget är 12% bättre än vid motsvarande tidpunkt föregående år. * Mycket snö och tidig säsongöppning i Hemsedal och Vemdalen, men svag försäsong i Sälen och Åre. * Snökanonerna i Åre och Sälen går för högtryck och delar av skidområdena har öppnats. Eventuella frågor besvaras av: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör, tel +46 280 880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef, tel +46 280 880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00240/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00240/bit0002.pdf Hela rapporten