VD tillsatt i Personlig Portföljanalys AB

Report this content

Peter Arrhenius är ny vd i Personlig Portföljanalys AB, PPA, det finansiella rådgivningsbolag SalusAnsvar äger tillsammans med Söderberg & Partners.

Peter Arrhenius kommer närmast från IBM där han har en nordisk chefsposition inom outsourcing-verksamheten mot bank och finans. Arrhenius börjar på PPA i augusti 2007.

- I Peter Arrhenius har vi funnit en person som klarar av att nå de tuffa mål vi satt upp för verksamheten, säger Carl-Viggo Östlund, vd SalusAnsvar.

Omsättningen i PPA beräknas att uppgå till minst 100 miljoner kronor om året efter fyra år och break-even beräknas vara uppnått inom två år.

- Det finns ett stort behov av kvalificerad finansiell rådgivning i samhället och där ser jag att PPA kan spela en stor och viktig roll, säger Peter Arrhenius tillträdande vd för PPA.

PPA har utöver vd anställt två rådgivare och fler anställningar är på gång. De första kundträffarna har genomförts och bolaget flyttar inom kort in i nya lokaler på Regeringsgatan i Stockholm.

PPA ägs till 51 procent av SalusAnsvar AB och till 49 procent av Söderberg & Partners. Bolaget erbjuder finansiell rådgivning till medlemmar i organisationer. Rådgivningen bygger dels på ett avancerat analysverktyg vilket samlar in information från finansmarknadens olika aktörer och dels på personlig finansiell rådgivning. Intäkterna består av provisionsintäkter på försäljning av externa leverantörers produkter och/eller arvoden från bolagets kunder.