Dario Aganovic ny styrelseledamot i Samhall AB

Vid en extra bolagsstämma den 1 juli valdes Dario Aganovic till ny ordinarie ledamot i Samhall AB:s styrelse. Dario Aganovic arbetar idag som vd för CCS Healthcare AB och har en bakgrund som kommersiell direktör för ISS World Services i Norden samt Global affärsområdeschef vid CPS Color Group. Aganovic valdes till styrelseledamot för tiden fram till nästa ordinarie stämma.

– Jag är glad över att idag kunna välkomna Dario Aganovic till Samhalls styrelse. Hans kompetenser och erfarenheter av förändringsarbete, produktinnovation och arbeten inom stora tjänsteföretag kommer att vara mycket värdefulla för Samhall. Med Dario Aganovic i styrelsen stärker vi Samhall som en framtidsorienterad serviceleverantör, säger Erik Strand, styrelseordförande i Samhall AB.

Samhalls styrelse består, utöver Dario Aganovic, av Erik Strand (ordförande), Leif Ljungqvist, Angelica Frithiof, Kenneth Johansson, Bertil Carlsén, Helen Fasth Gillstedt, Maria Nilsson samt arbetstagarrepresentanterna Ann-Christin Andersson, Pia Litbo och Hans Abrahamsson.

Om Dario Aganovic:

Arbetslivserfarenhet: Vd, CCS Healthcare AB, kommersiell direktör, region Norden vid ISS World Services Global affärsområdeschef vid CPS Color Group, Nordenchef för Produktinnovation vid Accenture Management Consulting, Centrumföreståndare, forskare och lärare vid Kungliga Tekniska Högskolan, Projektledare och forskare vid Ericsson.

Utbildning: Exec. Ed. i Corporate Finance vid London Business School, Ph.D i Industriell teknik och management vid KTH, B.Sc. i Maskinteknik vid Uppsala universitet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Dario Aganovic, ny styrelseledamot i Samhall AB, tel: 072 – 555 11 01
Erik Strand, styrelseordförande i Samhall AB, tel: 073 – 392 98 00
Albin Falkmer, kommunikationschef, Samhall AB, tel: 070 – 509 72 06

Om Samhall AB

Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har närmare 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.