• Samhall AB/

Företagens samhällsansvar allt viktigare - rekordmånga nomineringar till CSR-priset Visa Vägen

Företagens samhällsansvar blir allt viktigare. Ett tydligt tecken är att antalet nomineringar till CSR-utmärkelsen Visa Vägen i år är rekordstort. Det har kommit in 150 nomineringar runt om i landet - ett rekordantal och en ökning med 50 procent från förra året.

För sjätte året i rad delar Samhall ut två utmärkelser till den arbetsgivare och den eldsjäl som under året fokuserat på funktion snarare än hinder och gjort mest för att förbättra möjligheterna för personer med funktionsnedsättning på arbetsmarknaden. Kriterierna är bland annat nytänkande och att satsningen ska vara utvecklande för både företag och individ.

– Jag tror att allt fler företag arbetar med att sprida positiva vibbar. De vill vara med på arenan som ett gott företag som arbetar för att förbättra arbetsmarknaden, säger Mats Eliasson, marknadsdirektör på Samhall

De nominerade har chans att vinna regionprisen som delas ut i Götaland (30 oktober), Svealand (6 november) eller Norrland (13 november) och kan sedan komma med bland de totalt sex finalisterna på Visa-vägen galan på Hotel Rival i Stockholm den 20 november, där Prins Daniel medverkar.

Visa vägen juryn består i år av:

• Mats Agurén, senior advisor Quattroporte (ordförande)
  • Kenneth Bengtsson, tidigare ordförande Svenskt Näringsliv
  • Karl-Petter Thorwaldsson, ordförande LO
  • Eva Nordmark, ordförande TCO
  • Eva Hansdotter, senior vice president Group People and Business Excellence SKF
  • Peje Emilsson, ordförande Stockholms Handelskammare
  • Mats Eliasson, marknadsdirektör Samhall

Mer info om Visa vägen: http://www.samhall.se/Om-Samhall/Visa-vagen-sveriges-viktigaste-csr-pris/

Hela nomineringslistan: http://samhall.se/Om-Samhall/Visa-vagen-sveriges-viktigaste-csr-pris/Nomineringslistan-2013/

Kontaktpersoner

Mats Eliasson, Marknadsdirektör Samhall: Mail: mats.eliasson@samhall.se, Tel: 08-602 27 72/ 070-625 56 69