• Samhall AB/

Länsgården Fastigheter AB anlitar Samhall för att rusta upp trädgården vid vårdcentralen i Askersund – Ger jobb till fem personer

Länsgården Fastigheter gav i våras Samhall uppdraget att rusta upp trädgården i anslutning till vårdcentralen i Askersund. Uppdraget har gett jobb till fem personer med funktionsnedsättning.

Samhall fick av Länsgården Fastigheter i våras uppdraget att rusta upp trädgården i anslutning till vårdcentralen i Askersund. I uppdraget låg att lyfta fram objektet genom justering av plattytor, tillsnyggning av gräsmattor efter rörarbeten, beskärning av fruktträd och mycket annat. Samhall kommer även i fortsättning vara ansvarig för skötseln av trädgården. Uppdraget ger jobb till fem personer med funktionsnedsättning från Samhall.

– För våra kompetenta och motiverade medarbetare är det prestigefyllt att fått vara med och rusta upp en trädgård som så många kommer att kunna njuta av. Och det känns kul att företag anlitar Sveriges viktigaste serviceleverantör säger Robert Ohlson, arbetsområdeschef för Samhall i Örebro län.

Robert Ohlson, arbetsområdeschef, 070-330 03 52
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55