Nomineringar klara till årets Visa vägen-pris

Den öppna nomineringen till CSR-utmärkelsen Visa vägen är avslutad. Nomineringar från hela Sverige har inkommit och juryn kommer under oktober ta fram sex finalister bland de nominerade. Vinnarna utses den 21 november.

Samhall delar varje år ut två utmärkelser till den arbetsgivare och den eldsjäl som under året gjort mest för att förbättra möjligheterna för personer med funktionsnedsättning på arbetsmarknaden. Kriterierna är bland annat nytänkande och att satsningen ska vara utvecklande för både företag och individ.

– Vi har fått in totalt nästan 100 nomineringar i år vilket är fantastiskt roligt. Intresset för priset ökar och vi vill lyfta fram alla goda exempel som bidrar till att bygga ett mer hållbart samhälle genom att bryta utanförskapet på arbetsmarknaden, säger Visa Vägen-prisets juryordförande Mats Agurén, som till vardags arbetar för World Childhood Foundation.

Den 25 oktober träffas juryn för att utse de sex finalisterna. Den 21 november koras vinnarna inför flera hundra beslutsfattare inom näringsliv och offentlig verksamhet på ett stort hållbarhetsseminarium på Hotel Rival i Stockholm.

Visa vägen-priset jury 2012

• Mats Agurén, World Childhood Foundation (juryns ordförande)
  • Luciano Astudillo, vice ordförande Uppstart Malmö
  • Eva Hansdotter, hr-direktör SKF