Ökad produktivitet på Samhalls uppdrag på Ikea i Sundsvall

På Ikea i Sundsvall sköter Samhall städet i varuhuset och övriga tjänster. Med en bättre planering av uppdraget har produktiviteten och närvaron ökat. Samhalls uppdrag är att utveckla människor med funktionsnedsättning genom arbete.

På Ikea i Sundsvall sköter Samhall städet i varuhuset och övriga tjänster som kundvagnshantering och de gula påsarna. Med en bättre planering av uppdraget har produktiviteten och närvaron ökat. En förbättrad dialog mellan Samhall och Ikea är nyckeln till den ökade effektiviteten. Det har ökat arbetsglädjen och trivseln för medarbetarna och det har smittat av sig till kunden.

– Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vårt uppdrag är att erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande arbeten inom service och tjänster. För att kunna fortsätta göra det arbetar vi ständigt med att förbättra förutsättningarna för våra medarbetare säger Ola Carlsson, arbetsområdeschef för Samhall i Sundsvall.

Ola Carlsson, arbetsområdeschef, 076-819 87 14
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55