Orsas kommunledning besöker Samhall efter stororder från Ikea

Samhall är ett av Sveriges största företag. Uppgiften är att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning genom arbete. Samhall i Orsa har fått en stororder från Ikea och visar nu upp verksamheten. Den 8 mars besöker Orsas kommunledning och arbetsutskott Samhall.

– Stororden från Ikea säkerställer Samhalls träproduktion i Orsa och det säkrar jobb till våra medarbetare för flera år framåt. Vi passar därför på att visa upp verksamheten för politikerna i kommunen, säger Anders Thelin, regionchef i Samhall.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: 8 mars kl.09.00-10.30
Plats: Samhalls träindustri i Orsa
Deltagare: Kommunalråd Marie Olsson, kommunledningen och kommunens arbetsutskott

Anders Thelin, regionchef: 070-724 09 20
Anders Ekberg, tf presschef: 076-101 90 55

Samhall är ledande leverantör av personalintensiva tjänster, som städning, tillverkning, montering, lager och logistik, fastighets- och markskötsel, förpackning samt äldreomsorg. Samhall har 20 000 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att producera efterfrågade varor och tjänster, och genom detta skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning.