Pressinbjudan: ”Lönsammare affärer med socialt ansvar”

Tisdag 14 februari arrangerar Samhall ett CSR-seminarium i Stockholm. Bland de medverkande återfinns arbetsmarknadsminister Hillevi Engström, Angeles Bermudez-Svankvist, generaldirektör Arbetsförmedlingen, och Per Grankvist, trendanalytiker inom CSR.

- Vi kommer att belysa företagens CSR-frågor och prata om den ”dolda arbetskraften”, både utifrån arbetsmarknadspolitisk synvinkel och ur arbetsgivarperspektiv, säger Samhalls VD Monica Lingegård.

Syftet med seminariet är att lyfta fram möjligheterna för arbetsgivare att se personer som står långt ifrån arbetsmarknaden som en tillgång. Medverkar gör bland annat även Ewa Samuelsson, biträdande socialborgarråd Stockholm, Lena Lundberg, landstingsråd Uppsala och Susanne Berg från Independent Living Institue. Medverkar gör även Mats Eliasson, marknadsdirektör på Samhall, som har gått undercover i den nya programserien "Chefen Undercover" på TV4. Moderator är programledaren Gabriella Ahlström.

• Plats: Lundqvist-Lindqvist Konferens, Klarabergsviadukten 90, Stockholm
  • Tid: 14 februari kl 15-17 med efterföljande mingel

För anmälan och mer information kontakta:
Lena Westling, 08-602 27 70