Pressinbjudan: Vad händer i en värld full av akademiker?

Det larmas dagligen om brist på personal och rätt kompetenser i serviceyrken. Samtidigt finns det en övertro på att det är genom mer akademiska kunskaper som glappen ska fyllas. Men är det verkligen rätt väg att gå? Var finns morgondagens arbetskraft och hur gör man för att matcha rätt person till rätt yrke? I samband med sin årsstämma bjuder Samhall in till seminarium om morgondagens arbetsmarknad.

Kompetens handlar om att göra, inte om att vara. Det handlar om färdigheter och egenskaper som en människa använder för att uppnå resultat i en given situation. På Samhall har vi lång erfarenhet av att omvandla dolda talanger och styrkor till kompetens som gör nytta där det verkligen behövs. Under ett seminarium tar sig en välmeriterad panel sig an frågan om hur fler personer kan ges tillträde till morgondagens arbetsmarknad – och vad som egentligen händer på en arbetsmarknad full av akademiker.

Deltar i seminariet gör:
Fredrik Hillelson, vd och grundare av Novare Human Capital
Monica Längbo, hr-direktör på ManpowerGroup
Patrik Karlsson, Sr Manager, Operation Nordic, på Ingram Micro
Monica Lingegård, vd på Samhall.
Moderator är Katarina Hultling, journalist och programledare

Dag: Tisdagen den 26 april
Plats: Lundqvist & Lindqvist – Klarabergsviadukten 90, Stockholm
Program:
11.30 – 12.30 Samhalls årsstämma
12.30 – 13.00 Lunch
13.00 – 13.45 Seminarium: Vad händer i en värld full av akademiker?

Anmäl dig på: http://samhall.se/samhall-story/seminarium-vad-hander-i-en-varld-full-av-akademiker

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Albin Falkmer, kommunikationschef på Samhall AB
Mail: albin.falkmer@samhall.se

Om Samhall AB

Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har närmare 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag. Samhall utsågs 2015 till Europas mest hållbara företag i European Business Awards.