Pressinbjudan Sundsvall: ”På spåret mot lönsamma affärer”

Onsdag 28 mars arrangerar Samhall ett inspirerande CSR-seminarium för kunder, företag, myndigheter och organisationer i Sundsvalls Stadshus. Bland de medverkande återfinns landshövding Bo Källstrand, Tomas Ek från Permobil, samt Björn Lyngfelt från SCA Forest Products AB. Moderator är Ingvar Oldsberg.

– Vi kommer att belysa företagens CSR-frågor och prata om den ”dolda arbetskraften”, både utifrån arbetsmarknadspolitisk synvinkel och ur arbetsgivarperspektiv, säger Samhalls VD Monica Lingegård, som nyligen utsågs av Veckans Affärers sajt CSR i praktiken till den företagsledare i Sverige som har mest inflytande på näringslivets hållbarhetsarbete under 2012.

Syftet med seminariet är att lyfta fram möjligheterna för arbetsgivare att se personer som står långt ifrån arbetsmarknaden som en tillgång. De medverkande kommer bland annat visa exempel på hur man kombinerar lönsamma affärer med ett socialt ansvar.

- Västernorrlands framtidsvision bygger på en attraktiv livsmiljö med mångfald och delaktighet. Företag och organisationer i länet arbetar redan i dag medvetet och framgångsrikt med sitt sociala ansvar - CSR. Det är i själva verket en förutsättning för den egna utvecklingen liksom för länets, och blir av största betydelse för en positiv utveckling i Västernorrland, säger Bo Källstrand, Landshövding.

Moderator är Ingvar Oldsberg.

Plats: Sundsvalls Stadshus
Tid: 28 mars kl 15-17, med efterföljande mingel

För anmälan och mer information kontakta: Anna-Karin Dahlin Jonsson, anna-karin.dahlin@samhall.se, 070-24 070 24.