• Samhall AB/

Samhall i final som Årets Bubblare – ”branschens mest kreativa utveckling av verksamheten”

Samhall har fått totalt fyra finalplatser i årets utmärkelse CLEAN Bright Awards. Branschpriset, som lyfter fram förebilder och framtidslöften inom städ- och servicebranschen, delas ut 16:e november i Malmö.

Förutom finalplats i kategorin Årets Bubblare (kreativ utveckling av verksamheten) är ett samarbetsprojekt med M-Solution och Telenor, ”Symbolprojektet”, i final för teknologipriset Årets Skalman.

Dessutom har personalledarna Saini Ekman i Norrköping och Nahrin Georges i Motala tagit två av totalt tre finalplatser i kategorin Årets arbetsledare.

- Saini Ekman och Nahrin Georges är goda förebilder både för sina medarbetare och andra chefer i företaget. Det är tack vare det ledarskap som de representerar som vi kan leverera en kombination av samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta som gör Samhall till Sveriges viktigaste serviceleverantör, säger Pernilla Elving, regionchef i Samhall.

För mer information om kategorierna och juryns motiveringar se www.cleanfair.se

För mer information kontakta:

Pernilla Elving, regionchef Samhall, tel: 013-37 33 28

Heléne Jansdotter Lindholm, projektledare CLEAN Bright Awards, tel: 08-670 41 53

Stefan Hladisch, informationschef Samhall AB, 08-553 411 30