Samhall koncentrerar verksamhet till Munkfors

Flera års dålig beläggning i Hagfors är anledningen till att Samhall nu koncentrerar mer verksamhet till Munkfors. Samhalls uppdrag är att erbjuda personer med funktionsnedsättning utveckling genom arbete och det finns större möjligheter för det i Munkfors där företaget växer på tjänstesidan.

Efter flera års vikande affärsunderlag koncentrerar nu Samhall verksamhet till Munkfors. Samhalls enhet i Hagfors kommer successivt avvecklas fram till april nästa år. En handfull medarbetare blir kvar inom äldre- och fastighetsservice som kopplas till en mindre filial i Hagfors. I Hagfors finns också en begränsad plymotillverkning som nu ska utredas. Ingen medarbetare på Samhall förlorar jobbet utan alla kommer få nya utvecklande arbetsuppgifter i Munkfors inom service och tjänster. Samhalls uppdrag är att erbjuda personer med funktionsnedsättning utveckling genom arbete.

– Samhall har som strategi att erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande jobb och förutsättningarna för det finns i Munkfors, säger Lars Svartnäs, arbetsområdeschef i Samhall.

Lars Svartnäs, arbetsområdeschef, 070-330 02 78
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55