Samhall lanserar ny webbplats

Samhall AB har slutfört den största förändringen av sin webbplats på närmare fem år. En mer innehållsrik startsida, ett uppdaterat kunderbjudande och ett helt nytt grepp om webbversionen av hållbarhetsmagasinet Samhall Story är några av de största nyheterna. I samband med det nya utseendet har Samhall även bytt publiceringssystem, från EPiServer till WordPress.

Men det finns mer att prata om. Hela webbplatsen har fått ett rejält ansiktslyft – från kundsidor och jobbannonser till kontaktformulär och grafiska element.

– Vi ville ha ett tydligare grafiskt uttryck, med större bilder, fler av våra färger och större utrymme för textinnehållet. Stort, tydligt och snyggt helt enkelt och det tycker jag vi har lyckats med, säger Jakob Sjöbom, Creative Content Manager på Samhall och ansvarig för projektet.

Utvecklingen av nya samhall.se har utförts av webbyrån Fröjd Interactive.

– Samhall är en otroligt härlig kund att jobba med och projektet har kännetecknats av hög energi och en tydlig riktning. Vi är stolta över det uppdaterade visuella uttrycket och den förbättrade mobila upplevelsen, säger Anna Gullstrand, vd på Fröjd Interactive.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jakob Sjöbom, Creative Content Manager på Samhall AB
Mail: jakob.sjöbom@samhall.se

Albin Falkmer, informationschef på Samhall AB
Mail: albin.falkmer@samhall.se

Om Samhall

Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har över 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen drygt sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.