Samhall storsatsar i Akalla

Samhall har de senaste åren satsat stort på tjänsteverksamhet. En av de tjänster som efterfrågats är tvättservice där Samhall tvättar kläder åt hemtjänsten. Som en del i den satsningen har Samhall investerat i ett tvätteri i Akalla som ger jobb till 40 medarbetare.

I Akalla jobbar nu ca 40 medarbetare med tvätt. Uppdraget utförs åt flera stadsdelsförvaltningar med över 600 biståndsberättigade som kunder. Det senaste tillskottet är Spånga/Tensta med ca 100 kunder. I avtalet ingår även inköp av dagligvaror som sedan levereras hem till pensionärer. Avtalet löper under över två år med möjlig förlängning i ytterligare två.

– Att Stockholms stadsdelar utökar samarbetet är viktigt för att vi ska kunna erbjuda bra och utvecklande arbeten till våra medarbetare. Det är också en bekräftelse på att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör i Stockholm säger Johanna Johansson, arbetsområdeschef för Samhall i Stockholm.

Johanna Johansson, arbetsområdeschef, 070-208 49 21
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55