Samhall växer i Västerås och Morgongåva

Efter vikande affärsunderlag i Sala koncentrerar nu Samhall verksamhet till Västerås och Morgongåva. Samhalls uppdrag är att erbjuda personer med funktionsnedsättning utveckling genom arbete och det finns större möjligheter för det i Västerås där företaget växer på tjänstesidan. På Adlibris i Morgongåva finns ett stort behov av Samhalls medarbetare.

Efter vikande affärsunderlag i Sala koncentrerar nu Samhall verksamhet till Västerås och Morgongåva. Samhalls enhet i Sala kommer under hösten successivt att avvecklas. Samhalls uppdrag är att erbjuda personer med funktionsnedsättning utveckling genom arbete. Ingen medarbetare på Samhall förlorar jobbet utan alla kommer få nya utvecklande arbetsuppgifter inom service och tjänster i Västerås eller i Morgongåva.

– Samhall har som strategi att erbjuda sina medarbetare bra och utvecklande jobb och förutsättningarna för det finns i Västerås och Morgongåva, säger Maritha Lundström, arbetsområdeschef i Samhall.

Maritha Lundström, arbetsområdeschef, 070-597 93 15
Håkan Eriksson, arbetsområdeschef Morgongåva, 070-508 12 51