Samhall vinnare i Polisens städupphandlingar

Polisen har under våren genomfört fem offentliga upphandlingar i olika delar av landet. I februari blev det klart att Samhall vann upphandlingen i Norrbotten, därefter har också Västernorrland, Södermanland, och Östergötland valt Samhall som leverantör. Nu står det klart att även Stockholm valt Samhall som leverantör – därmed har Polisens samtliga städupphandlingar under våren vunnits av Samhall.

- Samhall är en av Sveriges tre största aktörer inom städbranschen. Vi har ett starkt erbjudande som kan matcha de allt hårdare krav på miljö- och kvalitetskrav som ställs av våra kunder. Vi har sett en stark ökning i antalet tjänsteuppdrag och uppdrag ute hos kunden och vi vet att detta ger våra medarbetare bra och utvecklande jobb, säger Christina Skogster Stange, försäljningschef på Samhall.

Avtalsperioden sträcker sig över tre år, med möjlig förlängning på ytterligare två år.

Christina Skogster Stange, försäljningsdirektör: 08-553 411 36 Håkan Tenelius, presschef: 070-219 47 62

Kort om Samhall

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 22 000 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen drygt 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och till grund för verksamheten ligger uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för funktionshindrade med nedsatt arbetsförmåga.