Viktigast i Almedalen – mänsklig kedja av Den dolda kraften

100 Samhallmedarbetare utgör levande inbjudningskort för ministrar och näringslivstoppar till Almedalens viktigaste träff.

Arbetstillfällen och utanförskap står högt på agendan i Almedalen – frågor som är avgörande för vår verksamhet. Därför arrangerar Samhall ett mingel som handlar om Den dolda kraften på arbetsmarknaden.

100 av våra medarbetare utgör levande inbjudningskort för  bland annat Hillevi Engström, Carin Götblad, Jens Spendrup, Gudrun Schyman och många andra beslutsfattare, genom att vi bygger en mänsklig kedja  hela vägen från Almedalen till landshövdingens residens.

Gästen får kroka arm med en medarbetare som guidar vederbörande till minglet som Samhall anordnar tillsammans med Bicky Chakraborty, vd på Elite Hotels of Sweden och Cecilia Schelin Seidegård, Landshövding på Gotland.

- Vi ska nätverka och sätta fokus på våra medarbetare och deras förmåga. För att göra affärer så måste man bygga relationer. Det är det vi gör idag. I förlängningen skapar det fler jobb. Vi är duktiga på det vi gör och kan göra det för fler, säger Monica Lingegård, vd för Samhall.

Samhall är Sveriges viktigaste företag. Företaget har över 25 000 medarbetare i hela landet och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen mer än nio miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.