Ilija Batljan anhållen för påstått brott mot marknadsmissbrukslagen

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (”SBB”) har informerats av Ekobrottsmyndigheten att bolagets verkställande direktör Ilija Batljan idag har anhållits för påstått brott mot marknadsmissbrukslagen. Bolaget har i nuläget ingen ytterligare information att tillgå och vet inte vilket bolag eller värdepapper som avses.

Under Ilija Batljans frånvaro kommer SBBs vice vd Krister Karlsson att agera som tillförordnad verkställande direktör för SBB.

För mer information, kontakta:
Adrian Westman, Head of Investor Relations
ir@sbbnorden.se

Denna information är sådan information som Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 maj 2020 kl. 14:35 CET.

SBB äger samhällsfastigheter i Norden samt hyreslägenheter på tillväxtorter i Sverige och har som grundidé att äga och förvalta långsiktigt. Genom bolagets stora samhällsengagemang kommer kommuner och andra intressenter att finna en långsiktig samarbetspartner i bolaget. SBB tilldelades pris som Årets fastighetsbolag vid Fastighetsgalan 2018. Bolagets B-aktie (symbol SBB B) och D-aktie (symbol SBB D) handlas på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Bolagets preferensaktie (symbol SBB PREF) handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank (kontakt: certifiedadviser@penser.se / 08-4638300). Mer information om bolaget finns på www.sbbnorden.se.