Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB publicerar årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2020

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (”SBB”) har idag publicerat årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2020 på sin webbplats.

Årsredovisningen finns tillgänglig på https://corporate.sbbnorden.se/, samt i bifogad fil. Rapporten skickas ut per post till de aktieägare som efterfrågar det. Beställning sker per e-post till ir@sbbnorden.se (ange namn och adress).

Marika Dimming, Investor Relations, ir@sbbnorden.se

Denna information är sådan information som Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 april 2021 kl. 15:15 CET.

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (SBB) är Nordens ledande fastighetsbolag inom social infrastruktur. Bolagets strategi är att långsiktigt äga och förvalta samhällsfastigheter i Norden och hyresreglerade bostadsfastigheter i Sverige samt att bedriva ett aktivt fastighetsutvecklingsarbete. Genom SBBs stora samhällsengagemang finner kommuner och andra intressenter en långsiktig samarbetspartner i bolaget. Bolagets B-aktie (symbol SBB B) och D-aktie (symbol SBB D) handlas på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Bolagets preferensaktie (symbol SBB PREF) handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank (kontakt: certifiedadviser@penser.se / 08-4638300). Mer information om SBB finns på www.sbbnorden.se.