ID06 Samarbetsavtal underlättar för Byggbranschen

Report this content

Ett samarbetsavtal är slutet mellan Tempus AS och SAM-Säkgruppen AB. Tillsammans ger vi ett nytt koncept. Tempus ID06 i kombination med passersystem och SAMSÄK support /installationsorganisation.

En trygghet för alla entreprenörer som behöver ett enkelt och driftsäkert alternativ för registrering av ID06-kort på byggarbetsplatsen.

”Det känns mycket bra att avtalet är på plats, vi ser nu till att stärka valfriheten för bygg-entreprenörerna genom att ge ett nytt fullvärdigt alternativ” säger försäljningschef Kenneth Gustavsson på Tempus. Tillsammans med SAMSÄK som är en rikstäckande organisation, stöttar vi upp med support och installation av ID06 med passersystemsmöjligheter på byggarbetsplatser i hela Sverige.

Fler nyheter som ger stort mervärde för de som använder sig av Tempus ID06 lanseras inom kort, vilket gör att man kommer att se på ID06-registreringen med nya ögon. Tempus ID06 är en del av det dagliga säkerhetsarbetet på byggarbetsplatsen.

Syftet med ID06 – Allmänna bestämmelser om legitimationsplikt och närvaroredovisning – är framför allt att försvåra svartarbete och ekonomisk brottslighet samt att stärka den sunda konkurrensen. Se mera på  www.tempus.no/id06/.

”- En stor utmaning för SAMSÄK som tidigare är mest kända för att göra butikskedjor i Sverige och Norden säkra”, säger Pär Sandevik, marknadschef på SAMSÄK.

”- Utöver säkerhetsinstallationer på energibolagen får vi nu möjlighet att säkra byggarbetsplatser i både initialt skede och vid förflyttning”, fortsätter Pär Sandevik och avslutar med- ”BPL-ID06 med kommunikation mot ett passersystem ökar säkerheten väsentligt för såväl anställda som ägare och underentreprenörer vilket ger stora fördelar . i Norge är det redan lagkrav på liknande lösningar och man tittar i Sverige åt samma håll för att höja säkerheten."

För mer information:

Kenneth Gustavsson
Sales Executive - Sverige-avdelningen
Tempus AS
Mobil: +47 41 37 80 18 / +46-(0)70 625 39 24
Tele: +47-24 15 60 00
E-post:
kenneth@tempus.no

Pär Sandevik,
marknadschef, SAM-Säkgruppen AB
+46 (0)8 580 80 801
par.sandevik@samsak.se
www.samsak.se

Om Tempus:
Tempus AS är ett norskt programvaruhus som blev grundat 1986 och har från den gången gjort och installerat system för datainsamling. Sådana lösningar är levererade till företag och verksamheter inom lagerföring och logistik, egendomsförvaltningar, städfirmor, skeppsvarv, produktionsföretag, offentliga förvaltningar och entreprenörer.

Om Samsäk
SAMSÄKs affärsidé är att tillhandahålla säkerhetslösningar till företagskunder genom encentral koordinerad sälj- och projekteringsorganisation samt att erbjuda rikstäckandeinstallation och service av säkerhetslösningar till företagskunder genom sina samverkandedelägarföretag i Sverige.SAMSÄK samarbetar med säkerhetsföretag i Norge, Finland och Danmark och kan genomdetta samarbete och nätverk erbjuda sina kunder säkerhetslösningar i hela Norden.

Kort om SAMSÄK
En rikstäckande säkerhetsleverantör, avtalspart och samarbetspartner. SAMSÄK verkar som säkerhetsleverantör genom att erbjuda kompetens, planering, projektering, installation, driftsättning, dokumentation, utbildning, service, support och konsultation på såväl central som lokal nivå.SAMSÄK ägs av fristående lokala säkerhetsföretag, som är starka på sina respektive lokala och regionala marknader.SAMSÄKs delägarföretag är alla ägarledda och entreprenöriella företag, som anses vara de ledande säkerhetsföretagen på sina respektive lokala och regionala marknader. De 28 delägande säkerhetsföretagen i SAMSÄK gör bolaget till det mest rikstäckande säkerhetsföretaget i Sverige och som tillsammans omsätter ca 470 Mkr/år och har sammanlagt ca 370 anställda.

Taggar: