Gratis hemmaservice för Samsungs platt-tv

Pressmeddelande 29 juni 2007

Personlig servicetekniker redo att rycka ut:
Gratis hemmaservice för Samsungs platt-tv

Om teven skulle behöva repareras erbjuder Samsung nu hemmaservice nästa arbetsdag. Erbjudandet gäller till att börja med utvalda återförsäljare i Stockholm. För platt tv från 40 tum och uppåt.

– Vi kallar det prestigeservice. På Samsung ser vi det som ett ytterligare steg i utvecklingen av det förtroende vi har fått hos konsumenterna, säger Björn Granberg, ansvarig för prestigeservice på Samsung.
– Har man haft oturen att behöva montera ner teven från väggen, ner i kartongen – om man har den kvar - och ta sig till butiken där man köpte teven, ja, då vet man vad krångligt det kan bli.
– Vad Samsung nu lanserar är en unik personlig hemmaservice där vi fixar allt där hemma nästa arbetsdag om teven skulle gå sönder. Det är vad vi kallar trygghet, bekvämlighet och en ytterligare förmån för de som skaffar sig en Samsung-tv från 40 tum och uppåt.

Berörda kunder informeras i butik
De konsumenter som får den unika möjligheten informeras av Samsungs återförsäljare. Prestigeservicen gäller två år från inköpsdatum i Stockholms-trakten till att börja med. Både plasma-tv och lcd-tv över 40 tum inkluderas.

– Om man ringer samma dag man får problem så kommer en personlig tekniker från Prestigeservice hem dagen efter. Teven repareras på plats, säger Björn Granberg.
– De flesta reparationer kan utföras hemma. Annars tar serviceteknikern med sig teven, reparerar den och återlämnar den personligen efter att den reparerats.

Men vad gör den personlige serviceteknikern?
– Förutom att avhjälpa felet på teven kontrolleras tevens funktioner. Dessutom passar serviceteknikern på att tipsa om tevens olika funktioner, putsar den och ser till att den är fräsch.

För frågor och mer information, kontakta gärna:
Björn Granberg, ansvarig för prestigeservice, bjorn.granberg@samsung.se, 08 590 966 41, 0705 18 60
Erik Johannesson, nordisk pr-chef, erik.johannesson@samsung.se, 08 590 966 56, 070 99 55 650
Intresserad av pressinformation från Samsung? Eller att testa produkter?
Kontakta Dennis Jönsson, Axicom, dennis.jonsson@axicom.se, 08 545 185 43, 070 480 40 94
Pressrum med bilder: samsung.se/press.
Nyheter via RSS: http://www.samsung.com/se/presscenter/rss/rss.asp

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en ledande producent av tv, minneschips, mobiltelefoner och tft-lcd-paneler med
138 000 anställda i 56 länder inom fem affärsområden. Samsung är i dag ett av världens snabbast växande varumärken. Försäljningen uppgick under 2006 till 63,4 miljarder dollar och vinsten var 8,5 miljarder. Sex miljarder dollar satsades i forskning och utveckling. Samsung Electronics Nordic AB omsatte under 2006 sex miljarder kronor. Sedan 1992 har företaget vuxit snabbt, har i dag 200 medarbetare och erbjuder det senaste inom mobiler, ljud och bild, IT-produkter och vitvaror.

Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com
Följande filer finns att ladda ned: