Mp3-telefonen från Samsung nu i butik

Mp3-telefonen från Samsung nu i butik

Ihopfälld är den en fullfjädrad mp3-spelare. Uppfälld är X830 en mobiltelefon. Mp3-telefonen från Samsung är här. Med trendsättande fällbar design i flera färger. Och riktigt bra hörlurar. Nu i butik.

Designen av X830 utgår från mp3-spelarens. Nu också med inbyggd mobiltelefon. Ihopfälld motsvarar X830 förväntningarna på en användarvänlig mp3-spelare med ett lättnavigerat menyhjul. Ett tryck på den runda knappen och musikvärlden öppnar sig. Och ljudupplevelsen gör inte den kräsne besviken. De speciellt utvecklade hörlurarna är desamma som till exempelvis Samsungs mp3-spelare K5. Lätta att plugga in djupt i örat för en maximal ljudupplevelse. Equalizern ger varje musiktyp den rätta klangen.

X830 har stöd för MTP (Media Transfer Protocol) vilket gör att den automatiskt synkar med senaste versionen av Windows Media Player. Låtlistorna från datorn följer automatiskt med i telefonen. Med X830 går det också snabbt att föra över filerna via USB 2.0 (full hastighet).

X830 rymmer upp till 330 låtar (ca 3mb/fil). Totalt en gigabytes flashminne. Med flygläget kan man sedan fortsätta lyssna på musik i miljöer där man normalt inte får ha mobilen på, exempelvis på flygplan eller på sjukhus. För den som vill köra trådlös stereo lanserar Samsung nu bluetooth stereohörluren SBH-170.

Med ett lätt tryck med tummen fälls mobilen upp. Med mp3-telefonen uppfälld synliggörs den dubbelradiga tangentsatsen med siffror. Med separata knappar för kontakter och meny. Mitt på aktiveras kameran med 1,3 megapixlar. Det går också alldeles utmärkt att videofilma.

Den medföljande programvaran PC studio medföljer i en ny version som också stöder podsändningar. Dessutom finns en ny funktion med avancerat stöd för konvertering, redigering och överföring av ljud, video och foto.

X830 stöder de vanligaste ljudformaten MP3, AAC, AAC+, e-AAC+, och WMA. X830 stöder också Windows DRM.

Självklart har X830 också allt stöd för att bemästra planering, kontakter och kommunikation i vardagen. Stöder edge. Färger: svart, vit, orange och rosa. X830 mäter 84 x 30 x 19,9 millimeter och väger 72 gram. Priset i butik ligger runt 3500 kronor. Finns nu i butik.

För frågor och mer information, kontakta gärna:
Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för telekom, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44
Erik Johannesson, presskontakt, erik.johannesson@samsung.se, 08 590 966 56, 070 99 55 650
Pressrum med bilder: samsung.se/press. Nyheter via RSS: http://www.samsung.com/se/presscenter/rss/rss.asp
Är du intresserad av fortlöpande pressinformation från Samsung? Mejla till press@samsung.se.

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är ett av världens största företag inom elektronik med 128 000 anställda i ett femtiotal länder. Försäljningen uppgick under 2005 till 56,7 miljarder och vinsten var 7,5 miljarder US Dollar. Under 2005 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till 5 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag 140 medarbetare. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare.
Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned: