Samtrygg stärker ledningsgruppen – rekryterar tidigare JKL-konsult

Samtrygg offentliggör idag rekryteringen av Gustav Östman som Chief Operating Officer. Gustav kommer närmast från en roll som konsult på JKL i Stockholm. Han tillträder sin nya roll på Samtrygg idag, den 23 augusti 2019.

"Samtrygg växer kraftigt och vi har ett starkt momentum i affären. För att kunna ta nästa steg behöver vi dels jobba ännu mer strategiskt och dels stärka vår kommunikation, särskilt gentemot befintliga och potentiella aktieägare. Gustavs profil passar in väl på den beskrivningen och vi är väldigt glada över att ha honom ombord," säger Viktor Nilsson, vd för Samtrygg.

"Samtrygg har en bevisad modell, hög ambitionsnivå och agerar på en växande marknad. Nu handlar det dels om att fortsätta växa marknaden och dels om att växa i snabbare takt än konkurrensen. Samtrygg har alla förutsättningar att göra det, och jag ser fram emot att bidra till det arbetet," säger Gustav Östman, COO.

Gustav Östman (1991) kommer närmast från en roll som konsult på JKL, en ledande rådgivningsfirma inom strategisk kommunikation. Gustav arbetade då med strategisk och operativ rådgivning till svenska och internationella ledningsgrupper inom finansiell kommunikation, bolagskommunikation och lobbying. Under en del av sin tid på JKL har han haft ett sidouppdrag som rådgivare till Samtryggs ledning. Gustav har tidigare även varit delaktig i uppstarten och driften av Leksell Social Ventures, Sveriges första riskkapitalfond inriktad mot sociala innovationer. Dessförinnan arbetade han med aktielån på Handelsbanken Capital Markets. Gustav har en kandidatexamen i företagsekonomi från Stockholms Universitet, och han har även studerat vid Copenhagen Business School.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Viktor Nilsson, CEO

Gustav Östman, COO
gustav.oestman@samtrygg.se

Samtrygg Group AB (publ) (”Samtrygg”) är en ledande plattform för trygg andrahandsuthyrning. Under 2018 omsatte bolaget ca 118 MSEK, varav 19 MSEK i avgiftsintäkter. Sedan starten 2013 har Samtrygg haft en CAGR om 91 procent och sedan början av 2017 handlas bolagets aktie på Nordic MTF.